loading...
دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جیرفت
saly بازدید : 53 جمعه 23 خرداد 1393 نظرات (0)

شقایق  گفت با خنده نه بیمارم

نه تبدارم اگر سرخم چنان آتش حدیث دیگری دارم

گلی بودم به صحرایی نه با این رنگ زیبایی 

نبودم آن زمان هرگز نشان عشق و شیدایی

یکی از روزهایی که زمین تبدار و سوزان بودو صحرا در عطش میسوخت

تمام غنچه ها تشنه ومن بی تاب و خشکیده تنم در آتشی می سوخت

ز ره آمد یکی خسته به پایش خار بنشسته عشق از چهره اش پیدای پیدا بود

ز آنچه زیرلب می گفت شنیدم سخت شیدا بودنمی دانم چه بیماری به جان دلبرش افتاده بود اماطبیبان گفته بودندش

اگر یک شاخه گل آرد از آن نوعی که من بودم

بگیرند ریشه اش رابسوزانندبرای دلبرش آندم شفا یابدچنانچه با خودش می گفت

بسی کوه و بیابان رابسی صحرای سوزان رابه دنبال گلش بوده

یکدم هم نیاسوده که افتاد چشم او ناگه به روی من بدون لحظه ای تردید شتابان شد بسوی من 

به آسانی مرا با ریشه از خاکم جدا کردوبه ره افتادواو می رفت و من در دست او بودم

و او هر لحظه سر را رو به بالا هاتشکر از خدا می کرد

پس از چندی هوا چون کوره آتش زمین می سوخت و دیگر داشت در دستش تمام ریشه ام میسوخت

به لب هایی که تاول داشت گفت اما چه باید کرد

در صحرا که آبی نیست به جانم هیچ تابی نیست

اگر گل ریشه اش سوزد که وای بر من برای دلبرم هرگز دوایی نیست

و از این گل که جایی نیست

خودش تشنه بود امانمی فهمید حالش را

چنان می رفت ومن در دست او بودم

وحالا من تمام هست او بودم

دلم می سوخت اماراه پایان کو؟؟

نه حتی آبی نسیمی در بیابان کو؟؟

ودیگر داشت در دستش تمام جان من میسوخت

که نا گه روی زانوی خود خم شد

دگر از صبر او کم شد دلش لبریز ماتم شد

کمی اندیشه کرد آنگه مرا در گوشه ای ار آن بیابان کاشت

نشست و سینه را با سنگ خارایی زهم بشکافت ..

.زهم بشکافت ...صدای قلب او گویی جهان را زیر و رو می کرد

زمین و آسمان را پشت و رو می کرد

و هر چیزی که هر جا بود با غم رو به رو می کردن

می دانم چه میگویم!!به جای آب خونش رابه من می دادو

بر لب های اوفریاد:"بمان ای گل"که تو تاج سرم هستی

دوای دلبرم هستی بمان ای گل ومن ماندم نشان عشق و شیدایی

و با این رنگ و زیبایی و نام من شقایق شدگل همیشه عاشق شد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این وب سایت جهت رفع نیازهای کاربران و دانشجویان دانشگاه جیرفت راه اندازی شده است و هدف ما بر این است که این وب را برای شما دانشجویان عزیز بروز نگه داریم و محیط جذابی را برای شما ایجاد کنیم . ------------------------------- در صورت داشتن هر گونه سوال با مدیریت وب تماس حاصل نمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کیفیت وب سایت نگارستان ادب را چگونه ارزیابی میکنید
    دانلود فایل منابع ارشد(رشته زبان و ادبیات فارسی )
                                                        
                                                         

    آمار سایت
  • کل مطالب : 216
  • کل نظرات : 154
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 255
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 312
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 321
  • بازدید ماه : 632
  • بازدید سال : 2,657
  • بازدید کلی : 77,608
  • کدهای اختصاصی
    فال حافظ

    parsskin go Up